Saturday, March 1, 2014

kıymalı patatesli buzluk böreği sıvı yağlı

Selam degerli site takipçilerimiz. Yogun talep üzerine sizlere bugün kıymalı patatesli buzluk böreği sıvı yağlı yazisini paylasmaya karar verdik.


kiymali patatesli buzluk boregi sivi yagli 1


Merhabalar sevgili dostlarım..Umarım hepinizin hayatında her şey yolundadır..Sağlığınız sıhhatiniz  iyidir..Bizde durumlar idare eder vaziyette..Malum bahar mevsimi olunca benim prensesim hastalandı  geçtiğimiz cuma günü..Hastaneye gittiğimizde muayene olur ilaçlarını alır geliriz derken doktorumuz

 demezmi serum vermemiz lazım diyee!!!Eyvahh dedim korktuk bir irkildik anne kız..Kızım hemen arayalım babamı dedi..Aradık babişkoyu geldi..İşlemleri yapıldı..Serumu bağlandı..serum bittii..Tahlil sonuçları alındı..Doktoruyla görüşüldü ve taburcu oldu derken biz akşamüstünü yaptık..Perişan olduk tabi yorgunluktan..Hastane inanılmaz kalabalık..Meğer salgın varmış..Ondanmış bu kalabalık..Neyse ilaçlarını aldık bizim prensesin  , başladı kullanmaya hemen toparlanmış olacakki bugün antibiyotiğimi içmesemmi demeye başladı :) ama tarafımdan yediği fırçayla içti ilacını..

   Neyse o sebepten blogdan uzak kalışım bu ara:))Ama tamamen de uzak kalmadım canım..Geçenlerde sevgili Vişnapcığımın Midyeli İç Pilav tarifini okuyorum yüzümde tatlı bir tebessümle..Nasılda güzel güzel anlatıyor her zamanki sıcaklığıyla..Ama tarif beni aldııı taaa yıllar öncesine götürdü..19 yıl evveline gittiim bir anda..

 İlk evlilik yıldönümüzü kutlayacaktık..O sebeple şöyle afilli deryalı denizli bir  yemek hazırlayayım diye başladım elimdeki tarif kitaplarını kurcalamaya..Tabi o zaman internet yok..Kitaplardan dergilerden faydalanıyoruz..Kurcalarken karakaplı kitaplarımı; buldum bir tarif..hah dedim bu olsun..Deniz ürünleri seven sevgili eşimin beğeneceğini düşünüp kalbe giden yolun da mideden geçtiğini hesap ederek başladım tarifeee..Aman efendim tarifte yok yok diyebilirim..Karidesler..Midyeler..Pirinç..Ammaa bir tek şey eksik..En önemlisi de o..Ben de tecrübe yok:))Neyse ben bayağı bir savaştım efendim bu tarifle..Sonucu sorarsanız efendim o günden beri sadece  tavuklu pilav(illa ilave edilecekse birşey)..Sevgili eşim olanca nezaketi ve anlayışıyla beğendiğini çok güzel olduğunu söylesede gerçek tüm çıplaklığıyla meydandaydı..

   Eşimden bahsetmemin de elbet bir sebebi var efendim..Şimdi vereceğimBuzluk Böreği tarifini sevgili eşimden öğrendim..(Laf aramızda kendisi mutfağı çok sever ve oldukçada iyidir bu konuda)Eee hadi tafimize geçelim o zaman bu kadar gevezelik yeter sanırım..Sevgiyle ve afiyetle kalınız..

MALZEMELER:

6 yufka

5 orta boy patates

1 orta boy kuru soğan

½ demet maydanoz

2 yemek kaşığı zeytinyağı

tuz

karabiber

1 su bardağı sıvıyağ

1 su bardağı su

YAPILIŞI:

PATATESLİ HARCI:

Öncelikle patateslerimizi haşlayalım..İyice piştiğine emin olduktan sonra kabuklarını soyalım ve  çatalla ezelim.yada rendeleyelim..Zeytinyağımızı , tuz ve karabiberi ekleyip iyice yedirelim püremize..Sonra soğanlarımızı rendeleyelim ve suyunu sıkarak ekleyelim patateslerimize..yıkayıp doğradığımız maydanozlarımızı da ekleyelim ve güzelce karıştıralım.biraz ılındıktan sonra elinizle de yoğurabilirsiniz..

Sıvı yağ ve suyu karıştırıyoruz öncelikle..Daha sonra bir yufkayı tezgahımıza açıp sıvı yağlı karışımla yağlıyoruz..Sonra üzerine 2. yufkamızı da açıp onuda aynı şekilde yağlıyoruz.Sonra 3. yufkamızı koyuyoruz üzerine ve onuda yağladıktan sonra eşit şekilde keserek dörde bölüyoruz..Herbir parçanın üzerine patatesli harcımızdan koyup kenarlarını içe katlayıp sigara böreği gibi sarıyoruz..Bu şekilde 4 tane rulomuz olacak..Kalan 3 yufkamıza da aynı işlemi yapalım..4 ruloda buradan ..Toplam 8 tane rulomuz oldu..Şimdi bu rulolarımızı iztediğimiz büyüklükte ama eşit olmasına dikkat ederek keselim.(Kesmeden de direk buzluğa atabilirsiniz ama çözülmesi daha kısa zamanda oluyor, hemde kişi sayısına kadar buzluktan çıkarmak benim işime geliyor..O sebepten kestim)Kestikten sonra da buzdolabı poşedi yada uygun kaplara bölüştürerek buzluğa atıyoruz..pişireceğimiz zaman da çözülmesini beklemeden üzerine yumurta sarısı sürerek 200 derece de üstü kızarıncaya kadar pişiriyoruz..Afiyet olsun..

NOT: Aynı böreği farklı harçlarla da yapabilirsiniz..Ispanaklı..kıymalı..v.s ..


Tavsiye ettigimiz enterasan makaleler : kıymalı patatesli buzluk böreği sıvı yağlı

No comments:

Post a Comment